LnxSpectrum - historie verzí

v1.6.4a (12. 6. 2017)

  • Nové direktivy v ASM editoru, #Open a #Write
  • Upravy v ASM Compileru
  • Oprava nalezených bugů

v1.6.3 (1. 1. 2017)

  • Experimentální nasazení emulace zvukového čipu SAA1099
  • Experimentální úprava kompileru
  • Oprava nalezených bugů (AY, kompiler)
     

v1.6.2 (31. 10. 2016)

  • Vylepšení a zpřesnění compileru
  • Snížení nároků na CPU počítače
  • Oprava nalezených bugů


v1.6.1 (1. 10. 2016)

  • Přidána emulace Sparrow 48K s MultiROM modulem
  • Přidány nové direktivy v assembler compileru (#Watch, #WatchRes, #WatchReg)
  • Oprava nalezených bugů


v1.6.0 (6. 7. 2016)

  • Velký update ASM editoru, rychlejší editace velkých souborů
  • Možnost přímo v ASM editoru trasovat, bez použití Debugeru
  • Předělaný Z80 control, lepší ovládání CPU při trasování
  • K dispozici Portable verze, zatím bez automatického updatu
  • Oprava bugu, který při (nereálné) emulaci 20 Mhz špatně vykresloval obrazovku

 

v1.5.3 (19. 3. 2016)

  • Vylepšení, zpřesnění některých funkcí
  • Zvýšena kompatibilita s OneDrive Cloud pro ukládání ZX ASM projektů
  • Zvýšena kompatibilita Debuggeru s DivIDE
  • Oprava nalezených bugů (DivIDE, Z80 Compiler)

 

v1.5.2 (7. 1. 2016)

  • Úprava Debuggeru, nyní lze měnit velikost jeho okna.
  • Oprava nalezených bugů

 

v1.5.1 (1. 1. 2016)

  • Přidány klávesové zkratky do hlavního okna
  • Oprava nalezených bugů

 

v1.5.0 (27. 11. 2015)

  • Přidána emulace DivIde, zatím Beta verze.
  • Několik nových funkcí v Debuggeru
  • Možnost zapnout / vypnout funkci color-interlace. Funkce není tolik využívána, a je náročnější na výpočet takže zatěžuje více procesor. Defaultně je nyní vypnutá.
  • Oprava nalezených bugů

 

v1.4.0 (7. 9. 2015)

  • Oprava nalezených bugů

 

v1.3.9 (24. 8. 2015)

  • Přidána emulace RTC, čip RTC72421A. Defaultně připojen na portu CxEF. Emulace pracuje v ReadOnly režimu, čas se nastavuje automaticky podle PC.

 

v1.3.8 (17. 7. 2015)

  • Přidána možnost krokovat Z80 program přímo z assembler editoru.
  • Upravený BreakPoint systém pro lepší spolupráci s compilerem.
  • Odstraněno několik bugů.

 

v1.3.7 (7. 5. 2015)

  • Do emulátoru jde nyní vkládat podporované formáty souborů přes DragAndDrop. 
  • Nyní lze ukládat i načítat ULA+ scr soubory
  • Odstraněno několik bugů.

 

v1.3.6 (2. 4. 2015)

  • Emulátor nyní podporuje ULA+ barevné rozšíření, včetně editoru barevné palety fungující za chodu emulátoru s okamžitou odezvou.
  • Odstraněno několik bugů.

 

v1.3.5 (7. 3. 2015)

  • V assembler editoru si můžeme bloky kódu barevně rozlišovat pomocí direktiv #region a nové #color.
  • V hlavním okně přibyla ikona pro Record
  • Odstraněno několik bugů

 

v1.3.4 (20. 12. 2014)

  • Compiler umí 3 nové direktívy, PUT, ORGT (ORG target), a ORGB (ORG back). 
  • Tap Editor nyní umí odposlouchávat SAVE ze zvukového výstupu ZX Spectra (port 254) a převádět je na TAP soubory. Neodchytává tedy jen rutinu Save v ROM jako jeho starší verze.
  • Namapována klávesa pro uvozovky
  • Odstraněno několik bugů

 

v1.3.3 (5. 12. 2014)

  • Emulátor nyní podporuje rozšíření paměti u modelu 48K podle Lamače na 528K a podle Trollera na 80K.

 

v1.3.2 (3. 9. 2014)

  • Assembler nyní ve funkci DEFB (případně DEFW) podporuje kódování znaků CP1250. Snadnější psaní programů pro ZX s podporou českých znaků.

 

v1.3.1b (14. 7. 2014)

  • Jako joystick lze nyní použít připojený GamePad

 

v1.3.1 (23. 6. 2014)

  • Assembler nyní podporuje makra. Více zde.

 

v1.3.0a (6. 6. 2014)

  • V assembler editoru přidána možnost filtrování návěstí, ve větších projektech byl seznam poněkud nepřehledný :)

 

v1.3.0 (17. 5. 2014)

  • Úplně přepsaná synchronizace videa. Takže videosynchronizace je zase o něco přesnější. Jako vedlejší efekt zmizela simulace chyby známou jako sněžení, ale nebojte, tuhle HW chybu tam opět dopíšu :)
  • Přidána color-interlace funkce, kde se používá efektu změny barevných attributů při každém druhém snímku. Díky tomu se dá i na reálném stroji zobrazit zobrazit paletu rozšířenou na 125 různých barev. Na reálném stroji obraz při této funkci poblikává, tomu se naštěstí v emulátoru dá snadno předejít :)
  • Opraveny odhalené bugy

 

v1.2.2 (22. 3. 2014)

  • Přidána možnost vypnutí vyhlazování obrazu
  • Opraveny odhalené bugy

 

v1.2.1 (21. 7. 2013)

  • Přidána emulace DMA
  • Přidány nové funkce do ASM compileru
  • Opraveny odhalené bugy

 

v1.2.0 (21. 6. 2013)

  • Přidána podpora Kempston mouse
  • Přidána možnost nastavení rozlišení grafiky buď na FullHD (1920x1080) nebo LowRes (960x540). LowRes je vhodné použít, pokud emulátor běží na slabším stroji
  • Opraveny různé bugy

 

v1.1.0 (21. 5. 2013)

  • Přidána emulace počítače Didaktik Gama 192

 

v1.0.8 (18. 10. 2012)

  • ASM editor
  • Debugger Z80

 

v1.0.2 (16. 2. 2012)

  • První zveřejněná verze

 

v1.0.1 RC1 (6. 8. 2011)

  • první kompletní neveřejná testovací verze s Online databází

 

v0.0.0 (27. 3. 2011)

  • Bliknul nápad :)
  • Začátek psaní virtuálního procesoru Z80, skládání prvních virtuálních ULA funkcí

Novinky

17. 6. 2017

Vydán LnxTracker, hudební editor pro čipy AY a SAA.

12. 6. 2017

Vydána nová verze LnxSpectrum 1.6.4, Nové direktivy v ASM editoru, #Open a #Write, úpravy v ASM Compileru, oprava nalezených bugů

26. 12. 2016

Vydaná nová verze Draconusu pro ZX Spectrum 128 (v1.1). Oprava chyby zvuků na realném HW.

11. 12. 2016

Vydal jsem upravenou hru Draconus pro ZX Spectrum 128. Obsahuje navíc AY hudbu ve stylu Atari.

31. 10. 2016

Vydána nová verze LnxSpectrum 1.6.2. Vylepšení a zpřesnění compileru, snížení nároků na CPU počítače, oprava nalezených bugů

1. 10. 2016

Vydána nová verze LnxSpectrum 1.6.1. Přidána emulace Sparrow 48K s MultiROM modulem. Přidány nové direktivy v assembler compileru (#Watch, #WatchRes, #WatchReg). Oprava nalezených bugů.

6. 7. 2016

Velká aktualizace LnxSpectrum 1.6.0. Update ASM editoru, rychlejší editace velkých souborů, možnost přímo v ASM editoru trasovat bez použití Debugeru, předělaný Z80 control, lepší ovládání CPU při trasování, k dispozici Portable verze, zatím bez automatického updatu. oprava bugu, který při (nereálné) emulaci 20 Mhz špatně vykresloval obrazovku

10. 1. 2015

Aktualizace LnxAmigaImageConvertor v1.0.1

Odstraněno několik bugů.

3. 8. 2014

Vydána hra Dynamite Dan 2014 remake